hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > کمبود لاستیک نداریم، اما توزیع روغن موتور کم شده است| کارخانه‌ها به دنبال افزایش قیمت مجدد روغن!

کمبود لاستیک نداریم، اما توزیع روغن موتور کم شده است| کارخانه‌ها به دنبال افزایش قیمت مجدد روغن!

سعادتی نژاد، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و پنچرگیران تهران با بیان اینکه لاستیک خودرو در بازار کمبودی ندارد، گفت: اما توزیع روغن موتورهای پرمصرف در بازار کم شده است.
 بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: در حالی که شرکت های تولید کننده روغن اعلام کرده اند که علت کمبود روغن بازار-انباشت-در-شبکه-توزیع-افزایش-قیمت-روغن">انباشت در شبکه توزیع و مدیریت سنتی در بخش توزیع است «داود سعادتی نژاد» در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: از اوایل سال جاری توزیع روغن موتور در بازار کم شده است و شنیده های ما این است که کارخانه ها به دنبال افزایش قیمت روغن موتورهای پرمصرف هستند.
امسال قیمت روغن های صنعتی را ۳۵ درصد افزایش دادند 
وی یاد آورشد: سال گذشته کارخانه های تولید کننده روغن موتور ۵۵ درصد قیمت روغن موتورهای دیزلی و ۴۰ درصد قیمت روغن موتورهای بنزینی را افزایش دادند و امسال قیمت روغن های صنعتی را ۳۵ درصد افزایش دادند.
رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و پنجرگیران تهران اظهارداشت: در حال حاضر کارخانه ها روغن هایی را در بازار توزیع می کنند که مصرف آن در بین مشتریان کم است، به عبارت دیگر در روزهای اخیر اگر کارخانه ها ۱۰ کارتن روغن کم مصرف توزیع کنند، ۲ کارتن روغنی که مصرف بیشتری دارد، توزیع می شود.
توزیع روغن هایی که مصرف بیشتری دارند در بازار کم شده است
سعادتی نژاد افزود: برخی از کارخانه ها اعلام کرده اند از آنجا که واردات مواد اولیه تهیه روغن با ارز نیمایی وارد کشور می شود لذا قیمت روغن موتور باید افزایش یابد به همین منظور توزیع روغن هایی که مصرف بیشتری دارند در بازار کم شده است.
رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و پنجرگیران تهران تاکید کرد: برای تامین روغن مورد نیاز بازار باید کارخانه های تولید کننده روغن توزیع خود را به صورت مویرگی همانند گذشته ادامه دهند، تا کمبودی در بازار نداشته باشیم.
سعادتی نژاد اظهارداشت: تجربه به ما نشان داده که با کاهش عرضه و توزیع روغن های مرغوب در بازار، زمینه برای ورود روغن های تقلبی به بازار فراهم می شود.
رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و پنجرگیران تهران خواستار توزیع بیشتر روغن در بازار شد تا هرگونه کمبود روغن موتور که مصرف زیادی نیز دارند، در بازار برطرف شود.
فروش لاستیک سواری به صورت عادی در جریان است 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار در خصوص وضعیت بازار لاستیک نیز گفت: وضعیت خرید و فروش لاستیک سواری به روال عادی در بازار در جریان است و کمبودی در بازار وجود ندارد.
در حال حاضر قیمت لاستیک کارخانه با بیرون آنچنان تفاوتی ندارد و این سبب شده تا زمانی که مشتریان نیاز به لاستیک نداشته باشند، خرید نکنند
رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و پنجرگیران تهران بیان کرد: در حال حاضر قیمت لاستیک کارخانه با بیرون آنچنان تفاوتی ندارد و این سبب شده تا زمانی که مشتریان نیاز به لاستیک نداشته باشند، خرید نکنند.
سعادتی نژاد اظهارداشت: کار به جایی رسیده، برخی از سایزها که مشتریان کمتری دارد، قیمت آن در بازار کمتر از قیمت مصوب کارخانه است.
رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و پنجرگیران تهران افزود: در حال حاضر اگر کسی به لاستیک سواری نیاز داشته باشد به راحتی با ارائه کارت ماشین و کد ملی می تواند به سهولت از فروشگاه ها لاستیک مورد نیاز خود را به قیمت مصوب خریداری کند.
لاستیک خودروهای سنگین در انبارها دپو شده است
وی با بیان اینکه هم اکنون لاستیک در بازار زیاد است و هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد، گفت: با توجه به اینکه سازمان راهداری مانند گذشته حواله برای لاستیک خودروهای سنیگن صادر نمی کند، لذا لاستیک خودروهای سنگین در انبارها دپو شده است.
قیمت لاستیک خودروهای سنگین در بازار با کارخانه تقریبا یکسان است، لذا رانندگان برای دریافت حواله لاستیک به سازمان راهداری مراجعه نمی کنند، در نتیجه لاستیک خودروهای سنگین در انبارها دپو شده است
رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و پنجرگیران تهران گفت: دلیل آن نیز این است که قیمت لاستیک خودروهای سنگین در بازار با کارخانه تقریبا یکسان است، لذا رانندگان برای دریافت حواله لاستیک به سازمان راهداری مراجعه نمی کنند.
سعادتی نژاد اظهارداشت: بیشترین مساله ما هم اکنون در بخش لاستیک های خودروهای سنگین سایز ۳۱۵ سیمی اتوبوسی است که ۳۰ درصد آن در داخل و ۷۰ درصد آن وارداتی است، اما در زمینه سایر سایزها در بازار مشکلی نداریم و حتی لاستیک این خودروها در بازار مازاد نیز است.
واردات مواد اولیه لاستیک قبلا با ارز ۴۲۰۰ تومانی بود؛ اما هم اکنون ارز نیمایی است
رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و پنجرگیران تهران بیان کرد: قبلا مواد اولیه مورد نیاز لاستیک از خارج از کشور با ارز ۴۲۰۰ تومانی بود که قیمت یک جفت لاستیک خودروهای سنگین ۱۲* ۲۴ حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ تومان بود.
وی با بیان اینکه هم اکنون واردات مواد اولیه لاستیک با ارز نیمایی انجام می شود، گفت: این سبب شده قیمت لاستیک ۱۲* ۲۴ به بیش از ۸ میلیون تومان افزایش یابد و رانندگان خودروهای سنگین به جای دریافت حواله از سازمان راهداری به خرید آن در بازار به صورت مستقیم رغبت نشان می دهند.
امتیاز: (از رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد